ILE ANIOŁ MA SKRZYDEŁ ? - Opowiadanie dla dzieci

 


 

Wczoraj pokłóciłam się z Julką. I to na lekcji religii. A było to tak:

Pani kazała nam narysować w zeszycie anioły. No to rysowaliśmy. A ona zamiast zajmować się swoją pracą ciągle kukała do mojego zeszytu. W końcu wybuchła śmiechem tak głośnym, że chyba pół klasy podskoczyło na krzesłach  i krzyknęła na cały głos:

- Proszę pani, a Weronika rysuje źle.

         Pani podeszła do nas wzięła mój zeszyt do ręki. Przyznaję, że spojrzała trochę dziwnie i zapytała:

- Weroniko dlaczego twój anioł ma cztery skrzydła?

         No i wtedy ta Julka triumfowała, bo powiedziała, że wszyscy wiedzą, że anioły mają nie po cztery ale po dwa skrzydła. Na to inni w klasie też zaczęli się odzywać i przyznawać jej rację. Wtedy nasza pani katechetka powiedziała coś co bardzo nas wszystkich zdziwiło.

- A ja wam powiem, że tak naprawdę anioły nie mają ani dwóch, ani czterech, ani w ogóle żadnych skrzydeł.

Wszyscy niemal otworzyli buzie z zaciekawienia, Antek ten z ostatniej ławki krzyknął, że to nie może być prawda, bo on ma nad łóżkiem taki obrazek z aniołem i na tym obrazku anioł ma skrzydła. I właśnie dwa. Niektórzy zaczęli Antkowi przytakiwać. Pani cierpliwie czekała aż wszyscy się wyciszą i zaczęła nam tłumaczyć:

- Anioły są duchami. Jako duchy anioły nie mają ani nóg, ani rąk ani głowy ani skrzydeł. Tak samo jak prawdziwy diabeł nie ma rogów i ogona, a Pan Bóg nie ma długiej siwej brody.

Ciągle jeszcze tego nie rozumieliśmy, więc pani mówiła dalej:

 

- Kiedy jakiś malarz, albo rzeźbiarz chcą przedstawić anioła i chcą, żeby każdy kto na to dzieło spojrzy wiedział, że to jest anioł wtedy właśnie malują lub rzeźbią im skrzydła. Anioły mają skrzydła tylko na obrazach, rzeźbach i w naszej wyobraźni. Prawdziwe anioły są niewidzialne, nie mają ciała, ani żadnych jego części.

         Wtedy Paweł, ten który jest ministrantem zapytał dlaczego niektórzy widzieli aniołów i Maryja i pasterze w Betlejem i kobiety przy grobie Pana Jezusa. Na to pani tłumaczyła dalej:

- Aniołowie to Boży posłańcy, którzy czasami mają ludziom do przekazania jakąś ważną wiadomość. Przybierają oni wtedy ludzką postać, ale tylko na tę chwilę, kiedy jest to potrzebne. Na przykład kobiety przy grobie Pana Jezusa widziały mężów w lśniących szatach. Żaden ewangelista nie pisze nic o skrzydłach.

 

         Kiedy wracałam do domu ciągle jeszcze nie do końca to wszystko rozumiałam. Pomodliłam się do mojego Anioła Stróża mniej więcej tak:

         - Kochany mój Aniele Stróżu nie wiem dokładnie jak to jest z tym twoim wyglądem i Twoimi skrzydłami. Wiem jednak, że bardzo cię kocham i potrzebuję i dziękuję Ci, że troszczysz się o mnie aby nic złego mi się nie stało.

 

         Gdy skończyłam to mówić koło mojej nogi upadło jakieś piórko. Zapewne zgubił je jakiś ptak, a może…

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

K.I. GAŁCZYŃSKI - JUTRO POPŁYNIEMY DALEKO - tekst

UWE I WILI - PAWEŁ I GAWEŁ PO ŚLĄSKU

ZAGADKI WIERSZOWANE DLA DZIECI - RELIGIA